Startende ondernemer
Bij het starten en runnen van een onderneming zijn de administratieve verplichtingen en lasten hoog.
Deze specifieke kennis is vaak (nog) niet aanwezig bij startende ondernemers.
Acis Flevo Administratie – Belastingen helpt u graag bij deze formaliteiten en verplichtingen.
De volgende werkzaamheden kunnen o. a. voor u worden uitgevoerd:
* Inschrijving Handelsregister Kamer van Koophandel
* Ondernemingsplan schrijven
* Opgaaf ‘Startende Onderneming’ bij de Belastingdienst
* Openen zakelijk bankrekeningnummer
* Aanvraag Verklaring Arbeidsrelatie (indien van toepassing)
* Voorbereiden Personeels- en salarisadministratie
* Samenstellen budgetten en liquiditeitsprognoses t.b.v. financiering
* Aangiftes BTW en Loonheffing
* Aangifte Inkomstenbelasting
* Opstellen firmacontract
* Opstellen huurovereenkomst
* Opstellen arbeidsovereenkomsten
* Samenstellen en bespreken jaarcijfers
Sluitstuk van uw administratie: De jaarrekening geeft een goed overzicht van de financiële situatie van uw bedrijf.
Deze bestaat uit een balans, een resultatenrekening of winst- en verliesrekening en een toelichting op beide.
Op deze manier blijft u volledig geïnformeerd over de stand van zaken in uw onderneming.
Indien U uw administratie op uw eigen bedrijf wilt laten verwerken, kunnen wij op detacheringsbasis de te verrichten werkzaamheden lokaal uitvoeren en wat ook effectief is, online boekhouding is eveneens mogelijk. Als kleinschalig administratiekantoor zijn wij voornamelijk gericht op het MKB zoals middenstand en andere kleine tot middelgrote ondernemingen.
Vraag geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden of een prijsopgave – bij uitstek geschikt voor ZZP ers.


TARIEVEN
Ondernemers
Voor het verzorgen van uw boekhouding, evenals advisering op financieel en / of fiscaal gebied worden uw wensen doorgesproken en op grond daarvan ontvangt u een prijsopgave vooraf,
zodat u nooit voor verrassingen komt te staan.
Prijsopgave vooraf
Startende ondernemers: vaste prijsafspraak, geen uurtje factuurtje.
Voor opdrachten ad interim geldt een aantrekkelijk afgestemd tarief, dit is afhankelijk van afstand, tijdsduur en inzet. Voor uw onderneming afgestemd maatwerk.
Hiervoor is het beter om een separate afspraak te maken.
Particulieren
Bij de aangifte voor particulieren is de gezinssituatie van belang: Tarieven |
|
Incl. btw 21% |
Particuliere aangifte voor alleenstaanden |
€ 55,00 |
|
Particuliere aangifte voor gehuwden (2 aangiften in combinatie) |
€ 65,00 |
|
Particuliere aangifte voor ongehuwde met fiscale partner (2 aangiften in combinatie) |
|
|
Bezwaarschriften (vanaf) |
€ 40,00 |
|
Particuliere Voorlopige Teruggaaf VT |
€ 40,00 |
